DigiMaatjes

Gepubliceerd op: 17 april 2023 11:15

Sinds deze maand biedt Bibliotheek Zuid-Hollandse Delta in samenwerking met de Rabobank Zuid-Hollandse Eilanden, hulp aan door middel van een DigiMaatje.

Wat is een DigiMaatje?

DigiMaatjes zijn digitaalvaardige medewerkers van de Rabobank, die klaarstaan voor inwoners van Goeree-Overflakkee om digitaal beter hun weg te leren vinden. Je ontvangt 1-op-1 begeleiding van een DigiMaatje. Deze begeleiding vindt plaats in de vestiging van de Rabobank of in Bibliotheek Middelharnis.

Waar helpt een DigiMaatje mee?

DigiMaatjes helpen bij specifieke digitale zaken, zoals het versturen van foto’s of online iets bestellen of zoeken. Ook helpen ze je op weg met het digitaal betalen van rekeningen. Elk begin is moeilijk én spannend, maar een DigiMaatje vergemakkelijkt die eerste stappen en helpt je op weg waar nodig.

Frequentie van hulp

Je kunt maximaal 10 afspraken maken met jouw DigiMaatje. Wanneer je start met een Digimaatje zullen de afspraken om de week plaats vinden. Deze afspraak vindt plaats bij de Rabobank of in Bibliotheek Middelharnis.

Aanmelden DigiMaatje

Gebruik maken van de hulp van een DigiMaatje kost geen geld en je hoeft hiervoor ook geen lid te zijn van de Bibliotheek. Aanmelden kan aan de balie bij de Bibliotheek, telefonisch via 06 - 33 92 06 00 of door een e-mail te sturen naar digitaalhuis-go@bzhd.nl. Voor informatie over andere activiteiten van het DigiTaalhuis kun je hier ook terecht.