• Wel eens een kopje koffie willen drinken met de politie? Bekijk details

21 december 2023

Vanaf 2024 kan dit! Wijkagent Thalisia van Heukelen komt maandelijks naar Bibliotheek Hellevoetsluis voor een spreekuur. Omdat inwoners van Hellevoetsluis de ogen en oren zijn van de gemeenschap en heel goed weten wat er in de straat of wijk gebeurt, gaat de politie graag in gesprek. Dat kan tijdens het spreekuur in Bibliotheek Hellevoetsluis.

• Opening Bibliotheek op school op CNS Zomerland Bekijk details

12 oktober 2023

De Bibliotheek en basisschool Zomerland werken vanaf heden structureel samen aan taalontwikkeling, leesbevordering en digitale geletterdheid. Het doel hiervan is kinderen stimuleren om meer te lezen op school en thuis. Kortom, meer leesplezier!

• Trotse cursist DigiVitaler Bekijk details

8 augustus 2023

Onlangs heeft een trotse Tineke haar certificaat van de cursus DigiVitaler in ontvangst mogen nemen! Na het volgen van deze cursus weet Tineke alle betrouwbare websites rondom gezondheid te vinden en te gebruiken. Ook zit ze nu met zelfvertrouwen én plezier achter de computer. Tineke vertelde dat ze zelfs na het volgen van deze cursus een nieuwe computer heeft aangeschaft.

• Signeersessie Bekijk details

8 augustus 2023

Ria van der Linde-Pollemans, oud-inwoonster van Oude-Tonge, heeft een boek geschreven over haar ervaring als negenjarig meisje tijdens de Watersnoodramp in 1953.

• Vestingdagen 2023 Bekijk details

7 augustus 2023

Zaterdag 19 en zondag 20 augustus vinden de Vestingdagen in Hellevoetsluis weer plaats!

• DigiMaatjes Bekijk details

17 april 2023

Sinds deze maand biedt Bibliotheek Zuid-Hollandse Delta in samenwerking met de Rabobank Zuid-Hollandse Eilanden, hulp aan door middel van een DigiMaatje.

• Bieb-ambassadeurs gezocht: geef advies en denk mee over jouw toekomstige bibliotheek! Bekijk details

1 oktober 2022

De bibliotheek is veel meer dan een uitleenhuis voor boeken. We organiseren jaarlijks tal van activiteiten, cursussen en workshops. Voor kinderen, jongeren en volwassenen. We bruisen zelf van de nieuwe ideeën, maar zijn ook heel benieuwd naar wat jij van onze programmering vindt. Denk je met ons mee? We gaan graag met je in gesprek. Ook als je geen lid bent van de bibliotheek!

• Week van Lezen en Schrijven Bekijk details

15 september 2022

Op woensdag 14 september vond in het Diekhuus in Middelharnis een bijeenkomst over laaggeletterdheid plaats. De bijeenkomst werd georganiseerd door het digiTaalhuis Goeree-Overflakkee in het kader van de Week van Lezen & Schrijven.

• Opening Zadenbieb Bekijk details

1 juli 2022

Op 7 april opende Bibliotheek Zuid-Hollandse Delta een eigen Zadenbieb. En daar zijn we trots op want hiermee zijn we de eerste bibliotheek in Zuid-Holland!